Зворотний зв'язок
Головна сторінкаНовиниМаксим Микитась: «Дорога з Ковпити на Малійки — важлива транспортна артерія, за якою треба доглядати»

Максим Микитась: «Дорога з Ковпити на Малійки — важлива транспортна артерія, за якою треба доглядати»

03.08.2018
0 коментарів

Автошлях «Ковпита — станція Малійки» востаннє бачив дорожню техніку років 7 тому, коли на чергові роковини подій на ЧАЕС здійснювали капітальний ремонт траси «Чернігів — Чорнобиль». Тоді ж і лагодили відрізок завдовжки 4,2 км. Та лагодили трасу так, що поки доробили все в славутицькому напрямку, зруйнували всі об’їзні шляхи: на Кархівку, Ведильці, Андріївку і Ковпиту. Скарги так і посипалися на шляховиків, ті мусили виправити помилки. Одначе 7 років — великий термін для експлуатації автодороги навіть місцевого значення, тим паче, якщо нею регулярно курсують велика військова техніка та лісовози.

Під час зимового візиту Максима Микитася в село Ковпита місцеві жителі не шкодували слів, щоб описати стан дороги своєму нардепу. Вибоїна на вибоїні, ями, суцільні дірки. Навіть витривалий місцевий санітарний транспорт і той не завжди міг подолати ковпитську дорогу.

Народний депутат пообіцяв, що поговорить з обласними чиновниками про перспективу ремонту шляху. Тим більше, що на той час перспективи навіть латання ямок були вельми непевними: у плані на цей рік ковпитської дороги не було. А відтак — і коштів.

Старання нардепа не були марними. І влітку нарешті виділили близько 140 тисяч грн на поточний ремонт автошляху «Ковпита — станція Малійки». У третій декаді липня Чернігівський райавтодор вийшов на ділянку і виконав ямковий ремонт дороги. За словами керівництва, на це пішло 65,5 тонни асфальтобетонної суміші.

«Дорога до цього була взагалі в жахливому стані. Не стільки по ній лісу возили, як військова техніка їздила. Ямки ми навіть фотографували. Звісно, доводилося їздити дуже обережно. Ми скрізь зверталися — до адміністрації, до депутата нашого. Він обіцяв помогти. Приємно, що слів своїх він не забув», — розповідає Надія Пустовойт, секретар Ковпитської сільської ради.

Коли в місцевого медика Надії Кужель запитуєш про стан дороги, якою вона користується щодня, то можна почути короткий, але змістовний відгук: «Вона — огидна! Ми їздимо по селу й на іншу частину нашої дільниці — у Пильню, їздити було ж неможливо. Хоч ями тепер залатали, і за це спасибі».

Вчителька української мови Валентина Цокота теж змушена щодня їздити битим ковпитським шляхом рейсовим автобусом із Чернігова. Розклад руху також вносить корективи у її робочий графік — доводиться щодня вставати на початку шостої ранку. 40 хвилин у дорозі, потім уроки, і вже о третій дня — знову автобусом додому. Щоправда, тепер їздити стало безпечніше, бо ям немає.

«Увесь цей відрізок від траси до села був не в дуже гарному стані, — констатує вчителька. — На щастя, його нещодавно підлатали. Стало краще. Якби ще взимку не забували чистити від снігових заметів — узагалі б красота була».

Максим Микитась коментує історію із сільською дорогою: «Знаєте, ледь не в кожному селі просять — будь ласка, допоможіть нам із ремонтом траси. Це настільки поширена проблема, що навіть не знаєш, із якого краю до неї підступитися. А в Ковпиті цією дорогою курсує громадський транспорт, військові автомобілі. Це важлива транспортна артерія, кидати напризволяще яку не можна. Саме тому довелося застосувати всі важелі впливу, щоб цей відрізок опинився у графіку поточного ремонту, благо, якраз говорив про це з керівництвом області на початку року, то це було легше запланувати. Звісно, ямковий ремонт — не панацея. Дорога потребує капітального ремонту, і повірте, я як будівельник це добре усвідомлюю. Тому будемо добиватися того, щоб автошлях полагодили остаточно. Це вже буде моїм наступним кроком».

Довідка

На 1 січня 2018 року в Чернігівській області перебувають на балансі Служби автомобільних доріг 2961,8 км автодоріг, це 61 автодорога (2 міжнародні — 332,7 км, 3 національні — 423,6 км, 6 регіональних — 516,3 км і 50 територіальних — 1689,2 км).

Відповідно до нормативних міжремонтних термінів і стану покриття на мережі доріг загального користування державного значення Чернігівської області, необхідно ремонтувати 954,5 км доріг (розрахунки згідно із Системою управління станом покриття СУСП ДП «Укрдіпродор» з обстеженням у 2018 році): капітальним ремонтом — 451 км, поточним середнім ремонтом — 503,5 км. Вартість робіт — 17,4 млрд грн. Порівняно з потребою коштів, згідно із затвердженими нормативами, фактичне фінансування за останні роки становить близько 3%, на експлуатаційне утримання в 2017 році — тільки 10%.

Залишити коментар
Увійти через
Зворотний зв'язок