Зворотний зв'язок
Головна сторінкаЗробленоМаксим Микитась: «Возити пасажирів у громадському транспорті без термометра чи кондиціонера перевізнику стане дуже невигідно»

24.08.2018
0 коментарів

Ще пару тижнів — і з теплим літнім сезоном завершаться і депутатські канікули: з вересня 2018-го стартує IX сесія Верховної Ради України VIII скликання. Але перед тим ми хочемо нагадати, із яким законотворчим надбанням входитиме в новий парламентський сезон чернігівський народний депутат-мажоритарник Максим Микитась. Насправді, попри невеликий термін роботи депутатом (лише 2 роки), законодавчий доробок у нього таки немаленький. До того ж настільки, що просто не вмістився на стандартну шпальту газети.

У минулому випуску «Панорами» ми розпочали знайомити наших читачів із законодавчими ініціативами Максима Микитася (про охорону муніципального майна, проведення прозорих земельних торгів і підвищення відповідальності за незаконну порубку лісу), а цього разу хочемо розповісти й про захист прав пільговиків та забезпечення якості проїзду в громадському транспорті, а також про дуже необхідну фахову передвищу освіту.

Проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо захисту пільговиків від свавілля перевізників та водіїв громадського транспорту)»

Нині пільговикам доводиться просити, а подекуди навіть умовляти водіїв і перевізників реалізувати своє право на пільговий проїзд. Водії та перевізники часто відмовляють у пільговому проїзді громадянам, мотивуючи це відсутністю пільгових місць у своєму транспорті. При цьому інформація про пільгові місця в транспорті не завжди відповідає дійсності.

«Погодьтеся, що для Чернігова дуже актуально чути таку розмову: «А у вас вільне пільгове місце?», — запитує тихим і невпевненим голосом бабуся, ледве відчинивши дверцята в маршрутку, — пояснює свою точку зору Максим Микитась. — А водій гиркає, оглядаючи порожній салон: «Ні!» Часто відмовляють у пільговому проїзді й учасникам бойових дій. Знаю не з чуток, що волонтери й атовці кілька разів об’єднували свої зусилля, кликали на підмогу й журналістів, щоб провчити зухвалих перевізників. Відомі такі випадки в Чернігові, Кропивницькому, Запоріжжі, Києві та багатьох інших містах України. Але це міський транспорт. У приміських пасажирських перевезеннях ситуація не краща: відома історія, коли маму загиблого героя Дениса Чередніченка — Марину Чередніченко — маршрутник, який курсував між Києвом і Черніговом, навіть за пред’явлення посвідчення відмовився везти безкоштовно. Не зміг залагодити ситуацію і виклик поліції. Попри розголос історії в соціальних мережах, віз і нині там.

На сьогодні немає реальної змоги встановити законність такої відмови в пільговому проїзді, адже інформацію про наявну кількість пільгових місць в автобусі певного маршруту громадяни отримують виключно зі слів водія. Законопроект пропонує зобов’язати перевізників і водіїв установлювати інформаційні табло про поточну кількість вільних і зайнятих пільгових місць у транспорті на автобусних маршрутах загального користування. За таких обставин пасажири будуть обізнані щодо наявності можливості реалізації права на пільговий проїзд і чи законна відмова у використанні такого права. Законопроект також передбачає підвищення штрафів за ненадання пасажирам обов’язкової інформації та за незаконну відмову в пільговому проїзді, що забезпечить права пасажирів на комфорт проїзду й дисциплінованість водіїв та перевізників щодо зменшення безпідставних відмов пасажирам у наданні пільгового проїзду. Мова йде про зовсім інші суми — від нинішньої норми в 136–170 грн до запропонованої в 5100 грн.

Стан проходження законопроекту: 3 липня його направили на розгляд профільних комітетів Верховної Ради України.

 

Окрім цього, півроку тому народний депутат також направив на розгляд інший документ, пов’язаний із пасажирськими перевезеннями, вірніше, із їх якістю. Повна назва законопроекту — «Проект закону про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо забезпечення якості перевезень у громадському транспорті)».

Стан міських маршруток і бусів давно викликає занепокоєння. Найсвіжіший випадок — наприкінці серпня, коли в чернігівської автівки, яка курсувала 25-м маршрутом, відпало колесо в районі стадіону імені Гагаріна. За свідченнями очевидців, машина «лежала на пузі сумна».

«Це ще раз доводить: стан пасажирського громадського транспорту в Україні не просто незадовільний, він аварійний, — говорить народний депутат. — Він наражає життя людей, ба, навіть водія, на небезпеку. Окрім цього, люди скаржаться на корозію кузова, щілини в дверях, холод узимку та спеку влітку, відсутність справних кнопок вимоги зупинки тощо. У багатьох автобусах відсутні справні прилади обігріву, кондиціонування. Тож узимку в автобусах належний обігрів повітря салону — рідкість. Це призводить до холоду в салоні транспорту і, відповідно, до захворювань громадян, особливо взимку. Улітку відсутність кондиціювання не лише погіршує комфорт перевезення, а й призводить до утруднення дихання людей. Багато хворих на серцево-судинні хвороби через це уникають їздити в автобусах».

Що пропонується натомість? Щоб пасажири могли чітко встановити температуру в салонах автобусів та, відповідно, виявляти справність приладів обігріву, кондиціювання, необхідно передбачити наявність термометрів. Їх наявність у кожному автобусі забезпечить можливість кожному пасажиру поскаржитися, якщо вимоги щодо належної температури будуть порушені перевізником.

Вищевказані вимоги до комфорту перевезення повинні бути встановлені на законодавчому рівні. Технічний стан автобусів має важливе значення для комфорту й безпеки громадян. Автомобілі в неналежному стані не повинні допускатися до роботи. Натомість власники транспортних компаній купують дешеві та неякісні автобуси, що не відповідають жодним європейським нормам комфорту й безпеки. Після 3–4 років експлуатації більшість із них стає непридатною для подальшого використання, однак перевізники, попри це, ще багато років експлуатують такі транспортні засоби, нехтуючи комфортом пасажирів.

Важливо передбачити суворішу відповідальність перевізників за невиконання вищевказаних вимог та умов договору на перевезення пасажирів. Нині єдиною дієвою санкцією за невиконання пунктів договору є, власне, розірвання договору, що практично не реалізується через корупційний зв’язок між сторонами.

Порушення перевізниками умов пасажирських перевезень, наприклад, порушення умов договору, укладеного з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, або дозволу органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування на обслуговування автобусних маршрутів загального користування, тягне за собою накладання штрафу на посадових осіб, громадян-суб’єктів підприємницької діяльності в розмірі від 850 до 1190 грн.

Здійснення перевізниками регулярних перевезень пасажирів транспортним засобом без справних у салоні кнопок вимоги зупинки біля кожного виходу, приладу обігріву, кондиціювання і термометра тягне за собою накладання штрафу на посадових осіб, громадян-суб’єктів підприємницької діяльності в розмірі від 1360 до 1700 грн.

Стан проходження законопроекту: у квітні 2018-го ініціативу перевірили на відповідність вимогам антикорупційного законодавства.

 

Проект закону про внесення змін до Бюджетного кодексу України (щодо ухвалення закону «Про фахову передвищу освіту»)

Система професійно-технічної освіти Чернігівщини охоплює 20 державних професійно-технічних навчальних закладів, у тому числі три вищі професійні училища, один центр професійно-технічної освіти, 12 професійних ліцеїв, 2 професійно-технічні училища і 2 навчальні заклади при установах виконання покарань. І, на жаль, поки що ці заклади функціонують практично поза законодавчим полем, бо досі не реалізується профільний закон, який би напряму регулював саме цю сферу освіти.

Що насамперед хвилює представників галузі? Щоб вона діяла виключно в межах правового поля і мала відповідне фінансування, статус. Саме ці завдання і має вирішити наступна законодавча ініціатива, пояснює Максим Микитась:

«Цей проект Закону України розроблений групою народних депутатів за участі представників Асоціації працівників вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації. Законопроект розроблений із метою узгодженості норм окремих законів та забезпечення державних підходів до фінансування діяльності закладів фахової передвищої освіти за рахунок коштів державного бюджету України».

Ухвалення законопроекту забезпечить фінансування закладів фахової передвищої освіти за рахунок коштів державного бюджету України як освітніх закладів, що здійснюють підготовку фахівців за галузевим принципом, що в повному обсязі сприятиме наданню якісних освітніх послуг та здійсненню освітньої діяльності закладами фахової передвищої освіти на належному рівні.

Залишити коментар
Увійти через
Зворотний зв'язок